Cengiz Enerji, Bingöl ve Elazığ’daki 3 barajında 2026’nın ilk 5 ayında 3,4 milyon MWh elektrik üreterek son 5 yılın ortalamasının iki katından fazla üretime ulaştı. Şirket, orta vadede planladığı yaklaşık 610 MW’lık rüzgar ve güneş yatırımının 500 MW’lık bölümünü depolamalı enerji projesi olarak hayata geçirmeyi hedefliyor.
Cengiz Holding’in grup şirketi Cengiz Enerji, Bingöl ve Elazığ’da aynı nehir üzerinde yer alan 3 barajında 5 yılın üretim rekorunu kırdı. Şirket, yoğun yağışlı geçen dönemde bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yaptığı üretim planlaması sayesinde, göl rezervuar kapaklarını açmadan suyu üretimde kullandığını açıkladı.
Cengiz Enerji’nin 2026’nın ilk 5 ayında 3 barajda gerçekleştirdiği toplam elektrik üretimi 3,4 milyon MWh oldu. Bu üretim, son 5 yılın ortalamasının iki katından fazla seviyeye ulaştı.
Cengiz Enerji, son 10 yılda yalnızca yenilenebilir kaynaklara yaptığı yatırımlarla portföyündeki yenilenebilir kaynaklı üretimin payını yüzde 61’e çıkardı. Türkiye’de 5.162 MW kurulu gücü bulunan şirketin 3.171 MW’lık kapasitesi yenilenebilir kaynaklı üretimden oluşuyor.
Şirket, yenilenebilir kaynaklı üretimi daha verimli hale getirmek için yatırımlarını sürdürürken, birden fazla kaynaktan oluşan hibrit enerji santralleri alanında da faaliyet gösteriyor. Cengiz Enerji, Türkiye’nin ilk hibrit enerji santralini Bingöl’de kurdu. Şirketin Bingöl’de Aşağı Kaleköy Barajı ve Hibrit Enerji Santrali’nin yanı sıra aynı nehir üzerinde Yukarı Kaleköy Barajı ve Hidroelektrik Santrali ile Beyhan-1 Barajı ve Hidroelektrik Santrali bulunuyor.
Cengiz Enerji CEO’su Ahmet Türkoğlu, yenilenebilir kaynaklı elektrik üretiminde iklimin öngörülemez etkisiyle üretimde değişiklikler olabildiğini belirterek, doğru planlamayla bu belirsizlikleri bertaraf etmeye çalıştıklarını söyledi. Üretimdeki dalgalanmalarda kuraklık kadar yoğun yağışın da etkisi olduğunu ifade eden Türkoğlu, “Bu yıl yoğun yağışların yaşandığı Bingöl’de bilimsel ve teknolojik yöntemleri kullanarak, yıllardır bu bölgede olmamızın da verdiği tecrübeyle çok doğru üretim planlamaları gerçekleştirdik. Yoğun yağışlar nedeniyle aynı nehir üstünde bulunan diğer barajlar, kapaklarını açarak üretimde kullanılan suyu nehre boşaltmak zorunda kalırken biz üç barajımızda da tüm suyu üretimde kullanmayı başardık. Bu da bize son 5 yılın rekor üretimini getirdi. İlk beş ayda üç barajımızda toplam 3,4 milyon MWh üretim gerçekleştirerek son 5 yılın ortalamasının iki katından daha fazla üretim gerçekleştirdik” dedi.
Aşağı Kaleköy’ün kurulu gücü 580 MW’a ulaştı
Hidroelektrik ve güneş enerji santralinden oluşan Aşağı Kaleköy Barajı ve Hidroelektrik Santrali’nin Türkiye’nin ilk hibrit enerji santrali olduğunu hatırlatan Türkoğlu, “Santralimiz, 500 MW kurulu güce sahipken yanına 200 bin panelden oluşan güneş enerji santralini de ekleyerek kurulu gücü 580 MW’a çıkardık. Bu da 500 bin hanenin elektrik tüketimine karşılık geliyor” diye konuştu.
Aynı nehir üzerinde iki hidroelektrik santrallerinin daha olduğunu belirten Türkoğlu, Bingöl ve Elazığ’da kurulu üç santralin toplam 1.709 MW kurulu güce ulaştığını söyledi.
“Yenilenebilirin geleceğini depolama belirleyecek”
Enerjinin depolanabilir hale gelmesinin yenilenebilir kaynaklı üretimlerin geleceğini belirleyeceğini anlatan Türkoğlu, “Tüm dünyada yenilenebilir enerjilere doğru bir dönüşüm var. Ancak iklime çok bağlı olduğu için üretimde belirsizlikler yaşayabiliyoruz. Sadece kuraklık olduğu dönemde değil, üretim artışının yaşandığı dönemlerde de enerjiyi depolayabilmek, üretimin sürdürülebilirliği açısından çok önemli. Hem dünya hem de Türkiye eğer gerçekten yönünü tamamen yenilenebilir kaynaklı enerjiye çevirmek istiyorsa depolamalı enerji santrali yatırımlarının hızla başlaması ve tamamlanması gerekiyor” ifadelerini kullandı.
Türkiye’de depolamalı enerji yatırımlarının başladığını dile getiren Türkoğlu, “Biz de önümüzdeki dönemde yenilenebilir kaynaklı yatırımlarımızı artırarak sürdüreceğiz. Depolamalı enerji yatırımlarımızda da süreçlerimiz devam ediyor. Orta vadede planlamış olduğumuz rüzgar ve güneş kaynaklı yaklaşık 610 MW’lık yatırımımız bulunuyor. Bunun 500 MW’lık kısmı depolamalı enerji projesi olacak” dedi.