GÜRİŞ, Huawei ile yenilenebilir enerji ve enerji depolama yatırımlarını desteklemek amacıyla iş birliği anlaşması imzaladı. Anlaşma kapsamında özellikle enerji depolama projelerinde yaklaşık 1 GW kapasiteye ulaşılması ve enerji dönüşümünü destekleyecek teknolojiler üzerinde ortak çalışmalar yürütülmesi hedefleniyor.
GÜRİŞ ile Huawei, Almanya’nın Münih kentinde düzenlenen Intersolar Europe 2026 Fuarı kapsamında yenilenebilir enerji ve enerji depolama alanında iş birliğine gitti.
MOGAN Holding’in resmi açıklamasına göre anlaşma, GÜRİŞ’in yenilenebilir enerji ve depolama yatırımlarının Huawei’nin dijital enerji teknolojileriyle desteklenmesini kapsıyor. Taraflar, özellikle enerji depolama projelerinde yaklaşık 1 GW kapasiteye ulaşmayı amaçlıyor.
Enerji depolama teknolojileri geliştirilecek
İş birliği kapsamında sürdürülebilir enerji dönüşümünü destekleyecek teknolojilerin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için ortak çalışmalar yürütülecek.
Huawei’nin dijital enerji teknolojilerindeki küresel deneyimi, GÜRİŞ’in yenilenebilir enerji yatırımları ve mühendislik alanındaki birikimiyle bir araya getirilecek. İş birliğinin enerji dönüşümüne, karbon emisyonlarının azaltılmasına ve temiz enerji hedeflerine katkı sağlaması bekleniyor.
GÜRİŞ tarafından yapılan açıklamada, anlaşmanın özellikle enerji depolama yatırımlarına odaklandığı belirtilirken, geliştirilecek projelerin kurulu gücü, depolama kapasitesi, yatırım tutarı ve uygulama takvimine ilişkin ayrıntılar paylaşılmadı.